Tabletele iau locul papusilor
Barbie sub pomul de Craciun; producatorii de jucarii tremura
Craciunul aduce in 2012 o noua traditie in familie, tot mai multi copii gasind sub pom tablete in locul papusilor Barbie si masinutelor.
De la Kindle Fire la
iPad, analistii anticipeaza aparitia unui nou trend in acest an: de la 3 ani in
sus, copiii vor despacheta de Craciun tablete in locul jucariilor obisnuite.
Producatorii de
jucarii obisnuite au remarcat deja tranzitia, insa nu au reusit inca sa se
adapteze.
"Cei mai mari
producatori, Mattel si Hasbro, sunt ingroziti. Ar trebui sa fie ingroziti, dar
linia oficiala a «partidului» este ca nu se tem", comenteaza analistul
Sean McGowan, director de cercetare la banca de investitii Needham &
Company.
Pentru Mattel, cel
mai mare producator de jucarii dupa venituri, cel mai bine vandut produs in
acest an este o carcasa din plastic pentru telefoane mobile, a declarat o sursa
apropiata companiei. Situatia ridica semne serioase de intrebare cu privire la
soarta traditionalelor papusi Barbie si masinute Hot Wheels.
Unii analisti si-au
redus estimarile privind vanzarile de jucarii in trimestrul al patrulea din
acest an, anticipand venituri de 1,41 miliarde dolari pentru Hasbro, respectiv
2,29 miliarde dolari pentru Mattel, continuand scaderile din primele noua luni
ale lui 2012.
Producatorii de
jucarii si jocuri de societate isi pierd relevanta, copiii petrecand tot mai
mult timp in spatiul online, unde continutul si jocurile gratuite sunt practic
nelimitate. Acum ca tableta a devenit un produs consacrat pe piata si parintii trec
la modele mai noi, copiii se multumesc cu cele "purtate" si nu mai au
nevoie de jucarii.
"Toti
cunoscutii mei care au un copil mai mic de 10 ani i-au luat o tableta. Iar
tableta este babysitter-ul", comenteaza pentru FT un investitor din
domeniul jocurilor online.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu