Produsul cu care Microsoft spulbera Google:ochelarii cu
realitate augmentata
Compania americana Microsoft lucreaza
la cel mai fierbinte proiect al momentului: ochelarii cu realitate augmentata,
informeaza BBC. Gigantul IT si-a brevetat inventia si spera ca produsul sau sa
devina curand un magnet al suporterilor, de pilda, care vor vedea jucatorii
preferati mai aproape, in timpul meciurilor, alaturi de statistici si date
despre performantele echipei.
Proiectul celor de la Microsoft s-a nascut in mai 2011, iar
in prezent se afla in plina desfasurare.
Daca ochelarii inteligenti vor ajunge sa se comercializeze
pe piata, ei vor concura direct cu ochelarii realizati de Google, care
integreaza realitatea virtuala in cea palpabila. Produsul Google urmeaza sa
iasa pe piata americana in 2014.
Si alte firme din industria IT, precum Vuzix, TTP sau
Explore Engage, lucreaza la gadgeturi asemanatoare.
Brevetul Microsoft se axeaza pe o pereche de ochelari
digitali, cu una sau ambele lentile capabile sa afiseze grafica computerizata
si text in orizontul vizual al utilizatorului.
Imaginati-va situatia in care va aflati la un meci de
fotbal si vedeti langa fiecare jucator statistici si date despre posesie si
performantele echipelor la pauza. Ochelarii digitali vor detecta directia in
care priveste purtatorul si vor adapta grafica de pe ecran in functie de
directia respectiva.
Compania americana, specializata in productia de software,
va folosi si urmarirea privirii utilizatorului pentru a selecta anumite zone de
focalizare. Informatiile afisate vor urma un script preprogramat. Microsoft da
ca exemplul o piesa de opera, unde detalii despre scene si arii ar putea fi
afisate in mod contextual.
Ochelarii la care lucreaza Microsoft vor include si aspecte
de socializare, de pilda, de check-in pe baza de GPS. Inventia americanilor
integreaza practic un microfon, o camera frontala pentru captura video si foto
si o serie de lentile si filtre speciale. Imaginea va fi proiectata pe un
microdisplay folosind o lentila speciala.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu